Jak wrócić do formy po cesarce?

Jak wrócić do formy po cesarce?

Cesarskie cięcie jest zabiegiem chirurgicznym niezbędnym dla ratowania życia matki i dziecka w trakcie trudnego porodu. Kobiety często ulegają modzie na szybkie dochodzenie do dawnej formy po porodzie. Nie powinny jednak zapominać, że ćwiczenia po cesarskim cięciu są zupełnie inne niż te po porodzie siłami natury.

Musisz ćwiczyć po cc

W czasie ciąży mięśnie brzucha rozciągają się, przestają być tak silne i elastyczne. Cesarka dodatkowo je uszkadza, więc po porodzie wiele kobiet chodzi zgiętych wpół, ponieważ maja problemy z wyprostowaniem się – ich mięśnie brzucha nie współpracują. Trzeba dać im czas na regenerację – początkowo samoistną, a dopiero z czasem wspomaganą lekką aktywnością fizyczną.

Ćwiczenia po cc

Joga i pilates to idealne ćwiczenia dla kobiet, którym udało się już wygoić ranę po cesarce, i które doszły do siebie na tyle, że są w stanie zmusić ciało do niewielkiego wysiłku. Ten rodzaj ćwiczeń to bardzo delikatna aktywność fizyczna w rytm uspokajającej muzyki. Pozwala się zrelaksować, wyciszyć, a także rozciągnąć mięśnie. Podczas ćwiczeń nie męczy się mięśni prostych brzucha. Skupiają się one na mięśniach wewnętrznych. Bardzo istotna jest technika ćwiczeń – napinanie konkretnych partii ciała, utrzymywanie równowagi, bardzo powolne ruchy. Nie powodują one, że pot spływa nam po plecach, a mięśnie drżą z wysiłku – i o to chodzi. W jodze i pilatesie ćwiczenia mają za zadanie uruchomić wewnętrzne, głębokie mięśnie. Uelastyczniają całe ciało, wzmacniają równowagę, pomagają pozbyć się brzucha po cesarce. Uczą, jak współpracować ze swoimi mięśniami.

Lekkie ćwiczenia na macie to doskonały sposób na to, by w delikatny sposób przywrócić ciało do formy. Nie spowodują one, że w miesiąc zgubisz oponkę po ciąży. Pomogą jednak wzmocnić mięśnie miednicy, by zniwelować problemy z nietrzymaniem moczu. Odnajdą głębokie mięśnie brzucha i wzmocnią je od wewnątrz. Kilka tygodni jogi lub pilatesu powinno wzmocnić koordynacje ruchową i dzięki temu poprawić wydolność ciała do bardziej aktywnych ćwiczeń spalających tłuszcz, jakich kobieta podejmie się w przyszłości.

You may also like...